Nieuws

ALS DE DIJKEN BREKEN verkocht aan het buitenland

17 oktober 2017

ALS DE DIJKEN BREKEN is door distributeur Dutch Features Global Entertainment verkocht aan de zender AMC Networks, bekend van onder andere BREAKING BAD en MAD MEN. Vanaf 19 oktober is de zesdelige serie over een hedendaagse watersnoodramp in Nederland te zien in onder meer de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Canada, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Australië en Nieuw-Zeeland, via het nieuwe Video on Demand kanaal Sundance Now. ALS DE DIJKEN BREKEN,  geschreven door Karin van der Meer, Pieter Bart Korthuis, Maarten Lebens en Wout Thielemans, was een kijkcijferhit in zowel Nederland als België.

De verkoop van ALS DE DIJKEN BREKEN is één van de grootste ‘Multi territory deals’ die Dutch Features voor een televisieserie heeft bewerkstelligd, sinds de oprichting van het bedrijf in 2012. Producent Ingmar Menning: ‘We hebben de lat voor ALS DE DIJKEN BREKEN erg hoog gelegd. Het produceren van een epische dramaserie van deze omvang is een grote uitdaging. Het is daarom ook echt een kroon op ons werk dat de serie is verkocht aan zo veel landen.’