Dit moet je weten over schrijven voor internet

uur, Van Deysselhuis

Als journalist of tekstschrijver word je steeds vaker gevraagd te schrijven voor een digitaal platform. Natúúrlijk zeg je ja, maar weet je wel waarop? Want hoewel het niet ingewikkeld is, vraagt het schrijven voor een website, community of hoe zo’n platform ook mag heten, wel een heel heel andere benadering.

Zo is bij het schrijven van je verhaal het al belangrijk om na te denken over de distributie ervan. Ofwel: hoe trek je de lezers erheen? Vinden ze je via Google of Facebook, of via andere social media-kanalen? Hoe maak je koppen? Hoe regel je beeld en hoe gebruik je zoekwoorden in je tekst maar zorg je wel dat deze leesbaar blijft?

Voor wie?

Dit coachingscollege is voor journalisten en tekstschrijvers met een schat aan ervaring in print, maar die beter beslagen ten ijs willen komen als ze opdrachten willen verwerven in de digitale markt. In een dag leer je de fijne kneepjes van schrijven voor digitaal.

Door wie?

Martine de Vente (1968) is zeker geen internethipster en te oud om zich millenial te noemen, maar snapt de digitale wereld wel heel goed. Ze werkt aan de succesvolle platforms Tishiergeenhotel.nl en de hyperlocal De Westkrant. Door die ervaring weet ze dat het uiteindelijk draait om een goed verhaal.

  • Datum: do. 31 mei 2018
  • Tijd: 13.00 tot 17.00
  • Locatie: Van Deysselhuis, De Lairessestraat 125, Amsterdam
  • Leden: € 30
  • Niet-leden: € 40. Als niet-leden binnen een week na de workshop lid worden van de Auteursbond, wordt het verschil verrekend met de contributie.

 

Ben je geïnteresseerd in dit coachingscollege, maar kun je je niet aanmelden, om wat voor reden dan ook? Klik hier voor alternatieven.

 

Meld je aan

Vergelijkbaar aanbod ligt rond de €65,- en hoger. Dankzij een tijdelijke, eenmalige subsidie van onder andere het Nederlands Letterenfonds en het Nederlands Filmfonds kan de Auteursbond de eigen bijdrage van dit coachingscollege beperkt houden.